Adidaşii, ca istorie şi cultură

De la „gumarii” anilor 1830 la pantofii de alergat ai secolului XX şi la creaţiile de lux ale unor designeri celebri ca Christian Louboutin, adidaşii sunt atracţia principală a unei expoziţii care cheamă locuitorii New York-ului, şi nu numai, la o întoarcere în timp şi la o perspectivă asupra istoriei lor.

Promotii la pantofi sport Adidas

Începuturile au fost modeste pentru piesele centrale ale expoziţiei „Ascensiunea Culturii Sneakers”, care poate fi vizitată până pe 4 octombrie la Brooklyn Museum. Dar în timp, popularitatea acestui tip de încălţăminte a evoluat spectaculos, astfel încât adidaşii au ajuns piese reprezentative ale contemporaneităţii. Expoziţia reuneşte circa 150 de perechi de sneakers – celebri sau relevanţi pentru zorii umili ai acestei culturi – caracteristici pentru branduri renumite ca Adidas, Converse, Nike, Puma sau Reebok. Ca în cazul oricărei expoziţii care se respectă, s-a făcut apel la colecţionari privaţi care au pus la dispoziţia curatorilor piese cum ar fi a perechea Adidas semnată de grupul rap Run DMC.

4

Evoluţia şi însemnătatea sneakers-ilor până la amplitudinea de astăzi este reflectată în piese împărţite în şase secţiuni şi care afişează moda anilor 1920, apoi specializarea acestui tip de încălţăminte pe sport şi răspândirea fără precedent a adidaşilor în anii 1970. Aşa cum era de aşteptat, momente antologice cum ar fi colaborarea dintre Nike şi Michael Jordan sunt punctate, astfel încât vizitatorii pot admira 23 de perechi de încălţări speciale care au contribuit la porecla lui Jordan: „Air”. „Avem o piesă semnată de Kanye pentru Louis Vuitton, aven adidaşi realizaţi de Christian Louboutin, care demonstrează că moda feminină a adidaşilor înalţi a intrat în jocul masculin, avem piese Prada şi Jimmy Choo”, anunţă organizatorii.

Promotii la pantofi sport Adidas

Şi, dacă vreţi să vedeţi cu propriii ochi cum arăta perechea de adidaşi pe care Adi Dassler, fondatorul Adidas, i-a dat-o atletului Jesse Owens pentru a se antrena pentru Jocurile Olimpice de la Berlin, din 1936, şi care a însemnat explozia unei mărci care a ajuns un gigant mondial, daţi o fugă la New York!